معرفی و بررسی بروکر فیبوگروپ | FiboGroup
امتیاز شما به این بروکر:
3/5
امتیاز تبریز فایننس:
5.5/10
معرفی و بررسی بروکر فیبوگروپ | FiboGroup
امتیاز شما به این بروکر:
3/5
امتیاز تبریز فایننس:
5.5/10

بروکر فیبوگروپ یکی از بروکرهای قدیمی و معروف در بین ایرانیان است. تقریبا هیچ بروکری به اندازه این بروکر در ایران سابقه‌ی فعالیت ندارد! در این مقاله‌ی تخصصی به بررسی جامع بروکر فیبوگروپ خواهیم پرداخت.

نام بروکر

فیبوگروپ | FiboGroup

خدمات به ایران

امتیاز کاربران

3/5

دفتر مرکزی

آلماتی

سال تأسیس

1998

تلفن

رگوله اصلی

CySec

رگوله برای ایرانیان

FSC

حداقل واریزی

1 دلار

حداکثر لوریج

1:1000

نمادهای معاملاتی

بیش از 70 نماد معاملاتی

پلتفرم‌های معاملاتی

MT4, MT5, cTrader, Webtrader

واریز و برداشت

ریالی, وبمانی, بیتکوین, تتر, سایر رمزارزها

پشتیبان تلگرام

پشتیبانی فارسی

کپی تریدینگ

حساب اسلامی

افشای ریسک: همه بروکرها اشکالاتی دارند. مسئولیت انتخاب بروکر و سود و ضرر افراد به عهده خود آنان است و «تبریز فایننس» در این‌باره مسئولیتی ندارد.

معرفی و بررسی بروکر فیبوگروپ | FiboGroup
FiboGroup
معرفی و بررسی بروکر فیبوگروپ | FiboGroup
AMarkets
معرفی و بررسی بروکر فیبوگروپ | FiboGroup
BingX
معرفی و بررسی بروکر فیبوگروپ | FiboGroup
Alpari
معرفی و بررسی بروکر فیبوگروپ | FiboGroup
Opofinance

فیبوگروپ چیست؟

فیبو گروپ یک گروه مالی بین‌المللی است که از 25 سال پیش شروع به فعالیت کرده است. بروکر فیبوگروپ یکی از اولین کارگزارانی است که در بازار فارکس شروع به فعالیت کرد!

بروکر فیبو گروپ توانست برای مشتریانش طیف گسترده‌ای از خدمات مربوط به ترید و سرمایه گذاری ارائه دهد. بروکر فیبوگروپ در طی فعالیت خود تعدادی جایزه برنده شده است از جمله جایزه نمایشگاه بین‌المللی سرمایه‌گذاری و مالی چین، برنده “بهترین کارگزار ECN” در EXPO فارکس در سال 2014 و “معتمدترین کارگزار فارکس در سال 2014”.

با این حال، برخی نظرات منفی درباره بروکر فیبوگروپ نیز مطرح شده است، از جمله کند بودن پاسخگویی پشتیبانی مشتریان و تاخیر در پرداخت‌ها. اما باید توجه داشت که هیچ بروکری بدون نقصی وجود ندارد!

برای نزدیک‌تر شدن به جزئیات فیبوگروپ، با ما همراه باشید.

معرفی و بررسی بروکر فیبوگروپ | FiboGroup

معرفی بروکر FiboGroup

گروه شرکت‌های فیبو گروپ با نام کامل با نام کامل International Financial Holding FIBO Group در سال 1998 در اتریش تاسیس شد و در حال حاضر نیز دفتر مرکزی هلدینگ آن در آنجا قرار دارد. این بروکر یکی از قدیمی‌های بازار است و در میان ایرانیان نیز شناخته شده محسوب می‌شود. از زمان آغاز به کار، توانسته است تا فعالیت خود را به سایر کشورها گسترش دهد و در حال حاضر دفاتری در بین کشورهای با پشتوانه مالی خوب دارد. دفاتر اصلی بروکر فیبوگروپ در شهرهای مونیخ، وین، آلماتی، لیماسول و شانگهای قرار دارند.

هلدینگ فیبو مالک چندین شرکت در سراسر جهان است که به شرح زیر می‌باشند:

  • شرکت FIBO Group Ltd در جزایر ویرجین بریتانیا ثبت شده است
  • شرکت FIBO Group Holdings در قبرس مستقر است
  • شرکت FIBO Pty Ltd در استرالیا مستقر است
  • شرکت FIBO Group Asia Pte در مالزی مستقر است
  • شرکت OOO Fibo Group در مسکو مستقر است
  • دفتر مرکزی شرکت هلدینگ فیبو مستقر در وین اتریش

تاریخچه بروکر فیبو

در سال 1998، این شرکت مشاوره سرمایه گذاری فعالیت خود را آغاز کرد. در سال 2003، گروه FIBO خدمات کارگزاری آنلاین برای معاملات ارزی ارائه کرد. سپس در سال 2004، معاملات CFD را به خدمات خود اضافه کرد.

FIBO یکی از مهمترین بازیگران در بورس فارکس روسیه بود. او در سال 2005، با کمک بروکرهای Kalita Finance و Forex Club، یکی از اولین کارگزاران فارکس در روسیه بود.

در سال 2011، این بروکر با 35.5 هزار مشتری، چهارمین کارگزار بزرگ فارکس در روسیه بود. با این حال، مدت کوتاهی بعد نتوانست رتبه خود را حفظ کند و در سال 2013 به جایگاه دوازدهم سقوط کرد. طبق آمار، FIBO Group در سال 2016 فقط 6.5 هزار مشتری داشت.

فیبو یکی از اولین بروکرهایی بود که به مشتریان خود امکان معامله ارزهای دیجیتال را می‌داد. این بروکر در سال 2017، ارزهای دیجیتال را به یکی از پلتفرم‌های معاملاتی خود اضافه کرد که باعث جذب بیشتری مشتری برای آن شد.

از سال 2018 به بعد، گروه FIBO همواره در میان 20 بروکر برتر فارکس جهان قرار داشت.

ورود به سایت فیبوگروپ | FiboGroup

سایت بروکر فیبوگروپ به زبان فارسی برای مشتریان ایرانی در دسترس است که رابط کاربری مناسبی دارد و شما به راحتی می‌توانید اطلاعات مورد نظر خود را در آن مشاهده کنید.

باید توجه داشته باشید که وبسایت مشتریان اروپایی بروکر با سایت مشتریان ایرانی متفاوت است. شما به عنوان ایرانی باید در شعبه آفشور بروکر که تحت نظارت رگوله FSC است ثبت نام کنید.

انواع حساب‌ بروکر فیبوگروپ

حساب‌های فیبو به طور کلی سه نوع هستند:

  • NDD
  • Fixed
  • Cent

یکی از ویژگی‌های مثبت این بروکر، ارائه‌ حساب‌های NDD (بدون میز معاملاتی) است. حساب‌های NDD این بروکر با تکنولوژی STP به تأمین‌کنندگان نقدینگی بازار فارکس متصل شده و می‌توانند سفارش شما را بدون ریکوت و به سرعت اجرا نمایند. از حساب‌های NDD می‌توان به حساب‌های زیر اشاره کرد.

  • MT4 NDD
  • MT5 NDD
  • MT4 NDD – بدون کمیسیون
  • cTrader NDD

این بروکر در ایران دو حساب دیگر هم تحت عناوین MT4 Cent و MT4 Fixed نیز ارائه می‌کند. حساب سنت متاتریدر ۴ برای تریدرهای تازه‌کار مناسب است و می‌تواند دیدگاهی کلی در خصوص ترید با پول واقعی در بازار به ایشان بدهد. حساب fixed هم اسپرد ثابت دارد و برای معاملات بلندمدت یا عادی مطلوب است.

آیا فیبوگروپ معتبر است؟ | رگوله های بروکر Fibogroup

بروکر فیبو گروپ در دو رگولاتوری‌ ثبت شده که یکی مربوط به مشتریان اروپایی آن و دیگری مختص سایر نقاط جهان از جمله ایران است.

شرکت FIBO Group Holdings Ltd توسط نهاد نظارتی CySEC با شماره لایسنس 118/10 رگوله شده است.

این رگولاتوری سطح 2 است. توجه داشته باشید که ایرانیان تحت پوشش این رگولاتوری نیستند و فقط مخصوص مشتریان اروپایی بروکر است. ما این مجوز را استعلام کردیم که می‌توانید در زیر جزئیات آن را مشاهده کنید.

معرفی و بررسی بروکر فیبوگروپ | FiboGroup
جزئیات مجوز CySEC بروکر فیبوگروپ در وبسایت رسمی نهاد نظارتی

دومین رگوله بروکر فیبو گروپ که تحت نظارت آن به ایرانیان خدمات می‌دهد، مجوز British Virgin Islands Financial Services Commission است که به اختصار به آن FSC میگویند. فیبو گروپ تحت نام FIBO Group Ltd در این نهاد نظارتی ثبت شده است (شعبه آفشور).

این رگوله سطح 3 است. می‌توانید جزئیات آن را در زیر مشاهده نمایید.

معرفی و بررسی بروکر فیبوگروپ | FiboGroup
تصویر گواهی ثبت بروکر فیبوگروپ در FSC

یکی از ویژگی‌های بروکر Fibo Group در زمینه امنیت این است که این شرکت قوانین مربوط به وجوه مشتریان را رعایت می‌کند. برای حفظ وجوه مشتریان، اقدامات زیر انجام شده است.

  1. سرمایه‌گذاری وجوه مشتریان در حساب‌های بانکی مختلف و نزد بانک‌های قانونی. این کار به منظور جدا نگه داشتن پول مشتریان از پول عملیاتی شرکت است.
  2. شرکت Fibo Group دارای صلاحیت جبران خسارت است. در صورتی که دارایی‌های شرکت از بین رفته یا شرکت ورشکست شود، توانایی بازپرداخت پول مشتریان را دارد.

کیفیت پشتیبانی فیبوگروپ

پشتیبانی فیبوگروپ به اندازه کافی قابل اتکا نیست! این پشتیبانی در طول ۵ روز هفته و به مدت ۲۴ ساعت در دسترس است، اما ممکن است به دین نیازمندیها با تاخیر پاسخ دهد.

شما می توانید به اطلاعات تماس با پشتیبانی فیبوگروپ در جدولی که در ابتدای صفحه قرار دارد مراجعه کنید.

لوریج بروکر Fibo

لوریج بستگی به نوع حساب دارد. بالاترین لوریج موجود، حساب MT4 Cent با نسبت ۱:۱۰۰۰ است. اما به طور معمول لوریج حساب ها ۱:۴۰۰ هستند.

با مقایسه با برخی از بروکرها، می توان گفت که این بروکر یک میزان لوریج متوسط دارد. اگر شما تریدری تازه کار هستید، توصیه می کنیم از حساب با لوریج ۵۰۰ یا بیشتر استفاده کنید.

لطفا توجه داشته باشید که در این بروکر برای معامله با ارزهای دیجیتال، حداکثر لوریج ۲۵ در نظر گرفته شده است.

چه نمادهایی را می‌توان در فیبوگروپ معامله کرد؟

فیبوگروپ به طور کلی حدود ۱۰۰ نماد معاملاتی را برای ترید کردن در اختیارتان قرار می‌دهد که شامل جفت‌ارزها، سهام، فلزات، ارزهای دیجیتال و.. می‌باشد. بیش از ۴۵ جفت‌ارز به علاوه ۲۰ شاخص‌ مشهور جهان در دسترس است. علاوه بر این، کالاهایی مانند نفت‌خام را به صورت CFD در اختیارتان قرار می‌دهد.

شایان ذکر است که در این بروکر مانند برخی از بروکرهای دیگر، امکان معامله ارزهای دیجیتال مشخصی نیز وجود دارد.

 

هزینه های معاملات در فیبو گروپ

هزینه معاملات بستگی به حساب انتخابی شما دارد و به همین علت است که پیش از افتتاح حساب، تأکید می‌کنیم که حتماً نیازهای معاملاتی خود و امکانات حساب مذکور را کامل بررسی نمایید.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که می‌تواند کاربران ایرانی را به استفاده از این بروکر ترغیب کند، اسپردهای پایین آن است. در حساب NDD، اسپرد حداقل ۰.۳ پیپ است و در انس طلای جهانی نیز تنها ۱۵ سمت می‌باشد. اسپرد در حساب FIX حداقل ۲ پیپ می‌باشد.

اسپرد در این بروکر شناور است اما معمولاً مقدار نرمال و معقولی دارد. حساب‌های این برکر به دو دسته کمیسیون‌دار و بدون کمیسیون تقسیم می‌شوند که mt4 cent، mt4 fix و ndd بدون کمیسیون و ctrader ndd و mt5 ndd کمیسیون‌دار می‌باشند. شایان ذکر است تمامی موارد فوق به غیر از mt4 fixed حساب اسلامی ندارند.

حداقل شارژ اولیه برای افتتاح حساب در فیبو چقدر است؟

به طور کلی، برای افتتاح حساب در فیبو، حداقل ۵۰ دلار دیپازیت لازم است. اما کاربران می‌توانند با حداقل مبلغ ۱ دلار حساب MT4 Cent را برای خود ایجاد کنند.

روش‌های واریز و برداشت از فیبوگروپ

علاوه بر واریز و برداشت ریالی، شما می‌توانید از خدمات NETELLER، WebMoney، Payoneer، FasaPay و … استفاده کنید. همچنین امکان استفاده از کارت‌های بانکی وجود دارد، اگرچه برای ایرانیان دسترسی به آن‌ها کمی دشوار است.

برای راحتی کاربران، فیبوگروپ سرویس شارژ حساب از طریق کریپتو و ارزهای دیجیتال را به گزینه‌های واریز و برداشت اضافه کرده است.

سرعت انجام معاملات در بروکر فیبوگروپ چقدر است؟

فیبوگروپ یکی از بروکرهای خوب مارکت است که اجرای سریع سفارشات و عدم وجود اسلیپیج را به ارمغان می‌آورد. اگرچه به عنوان سریع‌ترین بروکر شناخته نمی‌شود، اما سرعت اجرای سفارشات آن حدود ۵۰۰ میلی‌ثانیه است، که به طور کلی قابل قبول است. استاندارد صنعت فارکس برابر با ۵۰۰ میلی‌ثانیه است.

ارزیابی فیبوگروپ Fibogroup

با توجه به تاریخچه همکاری بالا با ایرانیان و ویژگی‌های مثبت، می‌توان به فیبوگروپ به عنوان یک بروکر قابل اعتماد نگاه کرد. شما می‌توانید از آن برای معاملات در بازارهای مالی بهره‌برداری کنید. اما به‌یاد داشته باشید که هیچ بروکری کاملاً بی‌عیب و نقص نیست و ممکن است نقاط ضعفی داشته باشد.

همراهان گرامی جهت مشاهده اخبار بروز ارز دیجیتال و فارکس می توانید به وبسایت تبریز فایننس مراجعه کنید.