ماشین حساب محاسبه سود و ضرر

ماشین حساب سود و ضرر یکی از ماشین حساب های فارکس تبریز فایننس است. این ماشین حساب به شما کمک می کند تا به صورت پولی (دلار) بدانید که یک معامله که قرار است باز کنید چه میزان سود و چه میزان ضرر مالی برای شما به همراه خواهد داشت. معمولاً پلتفرم ها میزان سود و ضرر را به پیپ نمایش می دهند. اما میزان سود و ضرر پولی به عوامل مختلفی چون نوع ارزی حساب، حجم، اهرم و حتی جفت ارز شما بستگی دارد.

 

محاسبه سود و ضرر

در مباحث مدیریت مالی بسیار مهم است که بدانید هر معامله‌ای که در آن وارد می‌شوید چه میزان سود و ضرر برای شما خواهد داشت. میزان پیپ را می توانید با ابزارهای خود متاتریدر محاسبه کنید، اما محاسبه سود و ضرر پولی زمان‌بر است. با استفاده از ماشین حساب محاسبه سود و ضرر می توانید قبل از شروع معامله به سادگی میزان پولی که ممکن است سود کنید یا آن را از دست دهید را محاسبه کنید. این به شما کمک می کند تا قبل از ورود به یک معامله مدیریت مالی مناسب تری داشته باشید.

 

روش استفاده از ماشین حساب محاسبه سود و ضرر

برای اینکه میزان سود/ضرر هر معامله را بر اساس فاکتورهای خود قبل از شروع آن بدانید. می‌توانید با پر کردن موارد زیر در ماشین حساب سود و ضرر وارد کنید تا برای شما محاسبه شود:

ماشین حساب فارکس | محاسبه سود و ضرر

۱. نوع جفت ارز: در این گزینه باید ابتدا جفت ارز خود را مشخص کنید، سپس در جلوی آن همان‌طور که می‌بینید دو تیک وجود دارد که باید تعیین کنید که جفت ارز شما مربوط به فارکس است یا ارز دیجیتال.

۲. نوع ارز واریزی: این بخش مربوط به نوع ارز معاملاتی شماست. یعنی حساب معاملاتی که ایجاد کرده‌اید چه نوع ارزی (یورو، دلار، پوند و…)

۳. اندازه معامله: میزان حجمی که قرار است در این معامله وارد شوید

۴. قیمت باز: قیمتی که قرار است معامله خود را در آن باز کنید

۵. قیمت بسته: قیمتی که قرار است معامله خود را در آن ببندید.

پس از ورود موارد بالا در ماشین حساب محاسبه سود و ضرر، دکمه محاسبه (Calculate) را بزنید تا میزان دقیق سود یا ضرر معامله برایتان مشخص شود.

 

همراهان گرامی جهت مشاهده اخبار بروز ارز دیجیتال و فارکس می توانید به وبسایت تبریز فایننس مراجعه کنید.